Hvis en indsendelse til Byg og Miljø fejler, vil BOM servicen forsøge at gensende en gang hvert kvarter op til 9 gange, før servicen giver op. Hvis jobbet stadig fejler, kan man se det og fejlbeskrivelsen i en liste over BoM forsendelser, der er fejlet.
Er modulet Byggesag eller et miljømodul åbnet, vises link til at åbne oversigten Fejlede BOM forsendelser under de modulafhængige menupunkter i venstrepanelet.
Når en forsendelse er endt på Fejlede BOM forsendelser kan man se under Handling hvilken sag der er fejlet.
Der kan være tale om flere forskellige typer. eksemplet overfor er "Casedokument" hvilke betyder at der er tale om et dokument, og det efterfølgende nummer er et "Dok. nr" som kan søges frem.
En anden Handling kunne f. eks være "Update Case" hvilket så er efterfulgt af et "Internt nr"
Det er ikke ofte at man automatisk kan se inde på sagen hvad der præcis er gået galt.
Man kan finde en mere uddybende beskrivelse af fejlen ved at gå ind i Avanceret menu -> System Adm. -> Opsætning -> Serverprogrammer -> Server kommandoer.
Her kan man vælge BOM i "kø", ændre tidsintervallet så den dækker over hvornår fejlen dukkede op i "fejlede BOM-forsendelser" og så trykke "Hent".
Hvis man så trykker "Vis fejl" for man en liste med fejl op, og hvis man trykker på pilen ud for en bestemt fejl kommer man over i logbogen hvor man kan læse hvad det er som fejlede.
Selv når man har rettet fejlen, og succesfuldt fået overført til BOM vil den tidligere fejl forblive på Fejlede BOM forsendelser i 30 dage (standard).
Kommentarer
0 kommentarer
Artiklen er lukket for kommentarer.