Servicen henter data, herunder prøver og analyser samt kodelister, fra Jupiter til
GeoEnviron databasen. Når data er modtaget, kan de ses under fanen ”Jupiter” i
Vandindvindings-kalenderen.
Jupiter servicen skal bruger nedenstående parametre for at køre
- Databasebruger til GeoEnviron databasen
- Certifikater (STS fra Geokon, geuswebs-encryption certifikat (rekvireres hos GEUS))
Juptier servicens konfigurationsfil skal indeholde nedenstående værdier – ellers starter servicen ikke korrekt.
Sti til configurationsfilen finds her: C:\Program Files (x86)\Geokon\ServiceJupiter
<appSettings>
<add key="DatabaseUser" value="Indtast databasebruger" />
<add key="DatabasePassword" value="Indtast password" />
<add key="DatabaseAddress" value="Ip på databaseserver" />
<add key="Database" value="Navn på GeoEnvrion database" />
<add key="ClientSettingsProvider.ServiceUri" value="" />
</appSettings>
Hvordan startes Jupiter servicen?
Jupiter servicen startes via Services, som vist nedenfor.
Hvis servicen starter uden fejl vil loggen se således ud i Windows Event Viewer under GeoEnvironEventLog
Starter Jupter servicen ikke?
Hvis der opstår problemer med Start/Genstart af servicen, vil årsagen kunne læses i ovenstående EventViewer eller i Loggen beskrevet nedenfor.
Typiske fejl:
- Manglende forbindelse til GEUS webservice
- Manglende forbindelse til GeoEnviron database: Tjek at brugernavn, password og servernavn/ip er opfyldt.
- Korrekt installeret certifikater – læs afsnittet Certifikat.
- Nyeste version af .NET
Certifikat
Der er/ skal være installeret to certifikater på serveren, hvorpå Jupiter servicen kører.
Servicen benytter disse certifikater til at kommunikere med GEUS.
- STS certifikat, rekvireres hos Geokon
- geuswebs-encryption certifikat, rekvireres hos GEUS
- Åbn MMC i Command Promt
- Ekspander ”Certificate” og derefter ”Personal”. Her skal Geokons funktionssignatur være installeret.
Log
Der findes en Log fil for hver dag servicen har kørt.
Denne fil indeholde en detaljeret fejllog, hvis servicen lader til at fejle.
Ved henvendelse til Geokons support, kan dagens log vedlægges og dermed effektivisere fejlsøgningen.
C:\Program Files (x86)\Geokon\ServiceJuiper\logs
Kommentarer
0 kommentarer
Artiklen er lukket for kommentarer.