Nye anmeldelser
Nye anmeldelser kan også fremsøges i GeoEnviron ved at klikke på Søg, og under fanen Anmeldelse indtaste en konkret Anmeldelsesdato og/eller angive Status til Ny. Klik herefter på knappen Hent, hvorefter alle lokaliteter med de angivne søgekriterier fremsøges og vises.
Historik
Under fanen Historik ses historikken for en konkret anmeldelse - hvad der er sket, hvornår og hvem der har registret.
At se eller efterspørge yderligere oplysninger
Beskeder til anmelder/jordmodtager på sagen gemmes og vises på fanen Anmeldelsesoversigt/Kommunikation.
Se vedhæfte dokumenter
Dokumenter gemmes og vises fra fanen Anmeldlesesoversigt/Filer.
Statusredigering og sagsforløb
Statusredigering er et centralt element i workflowet - det er via statusangivelse, at en anmeldelse godkendes, afvises eller at du beder om flere oplysninger.
For at indsætte en ny aktivitet eller bemærkning stilles markøren på fanen, og skriv en bemærkning og vælg ny Status - afslut med at trykke Gem.
Statusredigering foretages på fanen Anmeldelse via knappen Status - som standard er der indlagt følgende statusmuligheder:
Status | Beskrivelse |
---|---|
Ny | Sagsbehandler har endnu ikke taget stilling til sagen |
Suppl. oplysninger | Sagsbehandler ønsker flere oplysninger på sagen |
Godkendt | Sagsbehandler godkender anmeldelsen |
Jord flyttet | Jordmodtager har kvitteret for jordmodtagelsen via WEB |
Afvist | Sagsbehandler afviser anmeldelsen |
Afsluttet | Sagsbehandler har afsluttet sagen |
Redigering af en anmeldelse
En anmeldelse kan kun redigeres via GE, når den først er anmeldt. Anmelder skriver sine ændringer til sagsbehandler via kommunikationsfunktionaliteten i webløsningen og/eller opretter anmeldelsen på ny. Den gamle anmeldelse skal enten redigeres, slettes eller annulleres (sidstnævnte via statusangivelse) af sagsbehandler i GE.
Er der tale om angivelse af et andet modtageanlæg kan dette tilrettes i GE. Det nye (godkendte) modtageanlæg kan straks se anmeldelsen online, men skal have besked herom, benyt ikon-funktionen "send email" på fanen Jordhåndtering|Modtageranlæg.
Er der tale om fejltilknytning af lokalitet, skal anmeldelsen oprettes på ny og den gamle annulleres eller slettes. En ny anmeldelse kan i princippet godt skabes af sagsbehandler i GE, dette anbefales dog kun i særtilfælde, eller hvis anmeldelsen er indkommet på papir.
Automatisk adviseringer
Sagsbehandler modtager automatisk mails (en fast email-adresse benyttes) ved følgende handlinger:
- Ved oprettelse af en ny anmeldelse modtages en kopi af skemaet
- Når anmelder eller jordmodtager tilføjer beskeder eller uploader filer via WEB
- Når jordmodtager via WEB kvitterer for modtagelse af jord
Sagsbehandler sender automatisk mails via Outlook ved følgende handlinger:
- Når der ændres og gemmes status på anmeldelsen, sendes til anmelder
Send vedhæftede filer til andre interessenter
På fanen Interessenter kan man registrere flere personer med email, som gerne vil have tilsendt materiale fra en konkret anmedelse.
Dette gøres på følgende måde:Udvælg på fanen Filer de konkret filer, som ønskes videresendt til modatgerne - dette gøres ved at sætte flueben i feltet Vedhæft ud for hver enkelt fil
Noter herefter de modtager i fanen Interessenter- indsæt en række for hver person. Gem oplysninger efterfølgende.
Klik herefter på mail knappen - nu dannes et email-udkast til ALLE interessenter med vedhæftede filer (dem som er markeret dertil. Selve mailen indeholder anmeldelsesskemaet i web-layout. Man advares, hvis den samlede størrelse af de vedhæftede filer nærmer sig 10 MB.
Nedenfor ses et eksempel på dette mail-udkast.
Sammenlign anmeldt jord med modtaget jord
Benyt rapporten Anmeldelser - indtast Anmeldelsesdato og eventuelt Status. Tryk på knappen Hent, hvorefter resulatet vises.
Flytte en enkelt jordanmeldelse til en anden lokalitet
Det er muligt at flytte en enkelt jordanmeldelse til en anden lokalitet
- I tilfælde af, at man på en adresse har flere anmeldelser, men en af dem er forkert placeret.
- Der kan være tilfælde, hvor borgerne har oprettet mange (næsten ens) adresser. F.eks. en opførelse af et større varehus bliver fordelt på 5-6 forskellige adresser. Her kunne det være rart at samle dem på en lokalitet.
Det er muligt at flytte en anmeldelse ved at fremsøge anmeldelsen og trykke på Flyt-ikonet ved siden af Anmeldelsesnr.
Herefter vælges den ønskede lokalitet, og der trykkes på det grønne flueben (eller dobbeltklik)
Herefter vælges den ønskede lokalitet, og der trykkes på det grønne flueben (eller dobbeltklik)
Kommentarer
0 kommentarer
Artiklen er lukket for kommentarer.