I GeoEnviron kan man arbejde med tilsynsrapporter med data fra GeoEnviron, der flettes ind i på forhånd opsatte Word-skabeloner - disse kan tilpasses individuelt med fastlæggelse af design og placering af diverse bogmærker.
Opret en tilsynsrapport for et tilsyn i Word
En tilsynsrapport kan oprettes på et tilsyn, hvis der er opsat en tilsynsrapport-skabelon i stamdata. Anvend et kontrolprogram ved oprettelse af kontrolpunkter hvis muligt - fordelen herved er at alle prædefinerede kontrolpunkter indsættes samt at tilsynskommentarer fra forrige tilsyn med samme program vil kunne overføres.
En tilsynsrapport flettes på denne måde:
- Naviger til det aktuelle tilsyns tilsynskommentarer via knappen
på tilsynsfanen
- Klik på Word ikonet
på fanen Tilsynskommentarer
Hvis opsætningen Gem tilsynsrapport på dokumentfanen er valgt vil systemet automatisk foreslå at tilknytte tilsynet til en sag på lokaliteten. Du skal her vælge den sag tilsynsrapporten skal gemmes på. Hvis opsætningen er fravalgt kommer denne dialogboks ikke. - Vælg den skabelon du ønsker - der vises, afhængigt af opsætning, en liste med tilsynsrapporter, der kan vælges imellem. Vælg en tilsynsrapport ved at markere rapporten og dobbeltklikke på linjen eller klik på knappen
.
- Efter valg af skabelonen vil tilsynsrapporten automatisk blive åbnet i Word. Felter og billeder fra tilsynet samt forskellige relevante data flettes ind i rapporten.
- Tilret teksten i word. Når du lukker word-dokumentet bliver du spurgt om du vil gemme tilsyns-rapporten på sagen.
- Tilsynsrapporten vises nu på dokumentfanen på sagen.
Viaknappen kan tilsynsrapporten åbnes i Word - og når den er færdig, kan tilsynsrapporten overføres til DMA via knappen Send til DMA kan under forudsætning af at tilsynet er succesfuldt overført.
Mere om tilsynsrapport som dokument på tilhørende sag
Tilsynsrapporten oprettes altid via Word-knappen på fanen Tilsynskommentarer og gemmes i mappen til tilsynsrapporter uanset opsætning.
Nu kan I vælger opsætningen med at gemme tilsynsrapporter som et dokument på tilhørende sag, og tilsynet er tilknyttet en uafsluttet sag via journalnr i ekspanderet visning af fanen Tilsyn, vil tilsynsrapporten automatisk blive gemt på sagen i dokumentfanen.
Hvis du derimod ikke har fået tilsynet tilknyttet en sag, så bliver du spurgt om, hvilken sag tilsynsrapporten skal oprettes som et dokument på - og du bliver præsenteret for en liste med alle igangværende sager på lokaliteten.
Vælger du ikke vælger en sag, gemmes tilsynsrapporten ikke som dokument, men kun i mappen til tilsynsrapporter, som er angiver under stamdata.
Kommentarer
0 kommentarer
Artiklen er lukket for kommentarer.