Rottebekæmpelse
Du ligger inde med det brugernavn og den adgangskode, som du har fået udleveret af kommunen.

Dagens planlagte besøg
Det første du ser, når du er logget ind, er et popup-vindue med advisering om dagens planlagte besøg.
vinduet skal gøres synligt i opsætning.

Mine planlagte besøg
|
Antal planlagte besøg i dag, for den bruger der er logget på. En forudsætning er, at funktionaliteten 'Tildel til' er benyttet.
|
Ufordelte planlagte besøg
|
Antal planlagte besøg i dag, der endnu ikke er tildelt nogen. |
Planlagte besøg (alle)
|
Samlet antal planlagte besøg for i dag. |
Nye anmeldelser
Hvis man klikker vinduet med "Dagens planlagte besøg" væk, kan man i stedet vælge at få vist anmeldelser i flere forskellige kategorier, gennem at klikke på teksten i en af listerne. Det er også muligt at vise anmeldelser ud fra perioder, distrikt, firma og zone. Du finder nye anmeldelser ved enten at klikke på listen "Akutte anmeldelser" eller listen "Nye anmeldelser".
En anmeldelse defineres som akut ud fra stedet, hvor rotten er observeret, jf. opsætning

Listerne kan vises ud fra filtrering af følgende parametre:
- dato periode
- distrikt
- firma
- zone
Nem datoindtastning
Hvis dagens dato er 01-feb-2011:

Hvis man indtaster fx. 01022011, bliver resultatet 01-02-2011, når feltet forlades.
Man kan også sætte flueben i "Vis alle", for at se alle anmeldelser under hver liste. På alle lister kan man klikke på kolonneoverskriften, hvorpå data sorteres efter kolonnen.
Lister
Uafsluttede anmeldelser
|
Viser samtlige (max. 150) anmeldelser, der ikke er afsluttet.
|
Ufordelte anmeldelser
|
Viser de anmeldelser, der endnu ikke er tildelt til en bekæmper.
Det er en god ide at starte dagen med at kigge her.
|
Mine anmeldelser
|
Viser alle dine anmeldelser, der ikke er afsluttet. |
Akutte anmeldelser
|
En anmeldelse vises som akut ud fra stedet, hvor rotten er observeret, jf. opsætning.
Det er en god ide at starte dagen med at kigge her.
|
Mine planlagte besøg
|
Viser dine planlagte besøg, ikke kun for den pågældende dag. |
Ufordelte planlagte besøg
|
Viser planlagte besøg, der endnu ikke er tildelt en bekæmper.
Det er en god ide at starte dagen med at kigge her.
|
Planlagte besøg
|
Viser alle planlagte besøg, også dem hvor datoen er overskredet. |
Anmeldelser med planlagte besøg
|
Viser de anmeldelser, som har fået tildelt et planlagt besøg. |
Nye anmeldelser
|
Viser alle nye anmeldelser. |
Afsluttede anmeldelser
|
Viser alle afsluttede anmeldelser. |
Forårs- og efterårsbesøg (kampagne)
|
|
Kampagnebesøg
|
Viser de adresser, hvor der skal laves et kampagnebesøg. |
Efter klik på en listes navn vises listens indhold i en gruppeboks lige under oversigten. Som standard er der sorteret efter kolonnen Dato, således at den nyeste anmeldelse står øverst i listen.
Sikringsordning
Adressehoved indeholder information om aktiv sikringsordning. Der står ”Aktiv sikring: Ja, <firma navn>”, hvis der findes en aktiv sikringsordning på adressen på fanen Sikring i GE modulet Rotter
Desuden viser alle lister med anmeldelser og besøg, om der på adressen findes en gældende sikringsordning. Hvis der findes en sikringsordning, bliver navnet på bekæmpelsesfirmaet vist i et tooltip, når musen holdes hen over Ja'et i listen.

Udskriv, vis på kort og tildel til...
De nederste knapper giver tre forskellige udskriftsmuligheder

Vis på kort
For at vise en eller flere anmeldelser på et kort skal du sætte flueben i boksen til venstre for selve anmeldelsen, og herefter klikke på "Vis på kort"-knappen.

Et nyt vindue åbnes, og anmeldelserne er markeret med en lilla nål. Ved at klikke på nålen kan du se informationer for lokaliteten.
Tildel til...
Man tildeler en anmeldelse til en bekæmper ved at sætte flueben udfor anmeldelsen og herefter trykke på "Tildel til..."-knappen.
Et nyt vindue kommer op, hvor man kan vælge, hvem anmeldelsen skal tildeles til, i en rulleliste. Husk at trykke gem, når den ansvarlige er valgt.
Udskriv besøgblanketter
For at udskrive en eller flere besøgsblanketter skal du først sætte flueben for de anmeldelser, du vil lave en udskrift for.
Blanketten åbnes i et nyt vindue, og der printes én side pr. anmeldelse. Nederst på siden findes tomme felter, som kan bruges til registrering af besøg, hvis online-løsningen ikke virker.
Udskriv markerede
For at udskrive en eller flere anmeldelser skal du først markere dem i listen.
Blanketten åbnes i et nyt vindue, og der printes én side pr. anmeldelse. I dette eksempel vil der altså blive udskrevet to sider.
Udskriv liste
For at udskrive en liste over anmeldelser skal du blot klikke på "Udskriv liste"-knappen.

En liste over alle de anmeldelser, der vises i listen (uanset om nogle er markeret eller ej), vil blive vist i et nyt vindue.

Kvikbesøg
Ud for hver linje i listen findes en knap til registrering af Kvikbesøg.

Til hvert besøg kan du tilføje én bekæmpelse, og mængden af bekæmpelsesmiddel registreres i kilogram med op til to decimaler (fx 0,25 kg). Anmeldelsen kan afsluttes i kvikbesøg vinduet, hvis der er konstateret "Ingen rotter" ved besøget. Dette gøres ved at sætte flueben i feltet ’Afslut anmeldelse’. Husk evt. at sætte bekæmpelsesmiddel til værdien "ikke oplyst" og mængde = 0, hvis der ikke er blevet lagt gift ud i ved besøget.

Hvis der oprettes 2 kvikbesøg lige efter hinanden, vil de foreslåede værdier i felterne ved det andet kvikbesøg, være de samme som blev valgt/skrevet ved det første.
Alle anmeldelser og besøg for en lokalitet
Hvis man klikker på én af anmeldelserne i listen på den første side, kommer man videre til en ny side, hvor man kan se alle anmeldelser og besøg for den pågældende lokalitet. På denne side vises flere detaljer end i kvik besøg, og man kan redigere i både anmeldelser og bekæmpelse. Man kan redigere adresseoplysninger for lokaliteten og oprette en ny anmeldelse.
Man kan rulle ned/op i vinduerne for anmeldelser og besøg, hvis der er flere, og man får vist informationer om det ønskede besøg/anmeldelse i vinduet nedenunder ved at klikke på besøget/anmeldelsen.

Redigere anmeldelser
Man kan redigere en anmeldelse ved at vælge den i listen og herefter klikke på "Rediger anmeldelse"-knappen. Anmeldelsen registreres i et nyt vindue, som kommer op.

Nyt besøg
Hvis der er behov for at registrere flere oplysninger til et besøg end det, som er muligt under Kvikbesøg, skal du først klikke dig ind på lokaliteten ved at klikke på selve anmeldelsen i listen. Du kommer nu over til en side, som viser alle anmeldelser og besøg for den gældende lokalitet. Her vælger du anmeldelsen i listen over anmeldelser og klikker på "Nyt besøg"-knappen.

Når du har klikket på "Nyt besøg", kommer et nyt vindue op, hvor du kan indtaste alle oplysninger for besøget. Til forskel fra Kvik besøg, så kan man her vælge at oprette et opfølgningsbesøg ved registreret rottetilhold. Ved at sætte flueben i feltet "Opret opfølgningsbesøg" kommer der endnu to nye felter til syne - et datofelt og et tidsfelt.

Datofeltet er krævet og bliver automatisk udfyldt med en dato, der er dags dato +7 dage. Tidsfeltet er ikke krævet.
Systemet vil, udover at oprette eller redigere det aktuelle besøg, oprette et ekstra besøg med følgende data kopieret fra det aktuelle besøg:

Både besøget og det automatisk oprettede opfølgningsbesøg vil blive vist i listen "Besøg"

Adviseringsmails
Hvorvidt der skal sendes adviseringsmail, når bruger registrerer ”kloak defekt”, kan sættes i GeoEnviron via en fælles opsætningsparameter under følgende menupunkt: 'System Adm.|Opsætning|Systemopsætning' på fanen Web|Parametre.
Der sendes adviseringsmail, når:
- bruger anvender kvikbesøg og registrerer kloak defekt
- bruger anvender kampagne kvikbesøg og registrerer kloak defekt
- bruger opretter besøg under given anmeldelse og registrerer kloak defekt
Hvis rottefænger i Besøgsdetaljer har sat "Varsling om påbud ønskes: ja", sendes adviseringsmail til de mailadresser, der er angivet i Systemopsætning/Web/Parametre - modul Rotter, kode 17.
Ny bekæmpelse
Det er muligt at registrere flere bekæmpelser til et besøg, ved at vælge besøget i listen og klikke på "Ny bekæmpelse".

Rediger besøgsdetaljer
Man kan altid redigere detaljerne for et besøg ved at klikke på "Rediger besøgsdetaljer". Et nyt vindue med besøgsdetaljerne åbnes, og de nye/ændrede informationer for besøget vil blive registret ved klik på Gem.

Afslut anmeldelser for en lokalitet
Rotteanmeldelser kan kun afsluttes, hvis Befængt på det sidst udførte besøg er valgt til "rottefri".
En rotteanmeldelse kan hverken afsluttes fra hovedsiden, via kvik besøg eller via kampagne kvik besøg, hvis seneste besøgs Befængt har indberetningskoden Rotter.
Rottefænger bliver præsenteret for en af følgende valideringsfejl:
Befængt i Kvik besøg står ikke til "rottefri"
Befængt i det sidst udførte besøg står ikke til "rottefri"
En rottebekæmpelse på en ejendom afsluttes ved at sætte alle besøg til udført, og afslutte anmeldelsen. Marker anmeldelsen i gruppeboksen Anmeldelser og sørg for, at alle besøg under anmeldelsen er udført.

Hvis et besøg skal sættes til udført, så marker besøget i gruppeboksen Besøg, klik på knappen 'Rediger besøgsdetaljer', angiv Ja i feltet Udført, og klik på Gem.

Når alle besøg er udført, kan anmeldelsen afsluttes ved at den markeres i gruppeboksen Anmeldelser, klik på knappen 'Rediger anmeldelse', angiv Ja i feltet Afsluttet, og klik på Gem.

Listen 'Afsluttede anmeldelser' viser en oversigt over anmeldelser, der er afsluttet.
Kampagnebesøg
Listen 'Kampagnebesøg' viser en oversigt over 150 adresser, hvor der skal laves kampagne besøg i henhold til bekendtgørelsen.
Man kan også sætte flueben i "Hent alle", for at se alle kampagne adresser.
Fra bekendtgørelsen
§ 8. Kommunalbestyrelsen skal lade alle faste ejendomme i landzone samt landbrugsejendomme i byzone undersøge for rotter. På ejendomme, hvor der ikke træffes nogen hjemme, skal den autoriserede person aflevere en skriftlig meddelelse med opfordring til grundejer eller lejer om at anmelde eventuel forekomst af rotter.
Stk. 2. Besøg på de i stk. 1 nævnte ejendomme sker på grundlag af de af kommunalbestyrelsen udarbejdede lister over ejendomme i landzone og landbrugsejendomme i byzone.
Stk. 3. De undersøgte ejendomme, jf. stk. 1, inddeles i to kategorier:
1) ejendomme, hvor der ikke er forekomst af rotter, eller hvor der ikke træffes nogen hjemme.
2) ejendomme, hvor der er forekomst af rotter.
Stk. 4. På de i stk. 3, nr. 1, nævnte ejendomme skal kommunalbestyrelsen herefter foretage tilsynsbesøg hvert 2. år. Kommunalbestyrelsen kan beslutte, at tilsynet af ejendomme sker i etaper med 6 måneders mellemrum i den 2-årige periode.
Stk. 5. På de i stk. 3, nr. 2, nævnte ejendomme skal kommunalbestyrelsen iværksætte bekæmpelse efter gældende regler. Derudover skal kommunalbestyrelsen foranstalte, at der med 6 måneders intervaller foretages tilsynsbesøg. Når en ejendom efter tre på hinanden følgende tilsynsbesøg ikke længere har forekomst af rotter, vil den pågældende ejendom være omfattet af reglerne for de i stk. 3, nr. 1, nævnte ejendomme.
Stk. 6. Tilsynsbesøg, der foretages i medfør af stk. 5, forudsætter, at ejer, lejer eller dennes repræsentant er til stede og bliver informeret om eventuel giftudlægning.
Stk. 7. Såfremt der på en ejendom, hvor der ikke er forekomst af rotter, jf. stk. 3, nr. 1, på et senere tidspunkt konstateres rotter, vil denne herefter være omfattet af reglerne for ejendomme i henhold til stk. 3, nr. 2.
Stk. 8. I byzoner og sommerhusområder foretager kommunalbestyrelsen bekæmpelsen efter anmeldelse, medmindre særlige forhold nødvendiggør et regelmæssigt tilsyn. Ejer, lejer eller dennes repræsentant skal informeres om eventuel giftudlægning.
Stk. 9. Kommunalbestyrelsen er ved ethvert tilsynsbesøg såvel i byzone som i landzone, hvor der konstateres rotter, ansvarlig for at registrere oplysninger som angivet i bilag 2.
Man kan filtere listen efter skæringsdato, farvekode, sikringsordning, distrikt, adresse og postnummer.

På ejendomme, hvor er registreret forekomst af rotter (markeret som RØD), skal der foretages tilsynsbesøg med 6 måneders intervaller. Når ejendommen efter tre på hinanden følgende tilsynsbesøg ikke længere har forekomst af rotter, skal der ikke foretages yderligere kampagnebesøg ved pågældende ejendom (den vil blive markeret som GRØN). De adresser, der er markeret som grønne i kampagne listen, er faste ejendomme i landzone samt landbrugsejendomme i byzone, hvor der ikke er registreret forekomst af rotter indenfor de seneste 1,5 år (altså kategori 1 ejendomme i bekendtgørelsen).
I feltet dage kan bekæmperen se, hvornår en ejendom senest skal besøges. Her betyder minustegn, at ejendommen ikke er blevet besøgt indenfor 6 måneder efter seneste tilsyn.
For at starte et kampagnebesøg skal man klikke på den adresse man besøger. Et nyt vindue åbnes og i rullelisten vælges mellem:
- Ingen hjemme, besøgskort afleveret
- Hjemme, ingen rotter
- Hjemme, rottetilhold
- Ingen hjemme, rottetilhold
Derudover er det mulighed for at skrive en kommentar til besøget.
Ingen rotter
I listen Kampagnebesøg er det muligt at udvælge flere adresser og registrere Resultat = Ingen hjemme, besøgskort afleveret eller Hjemme, ingen rotter for alle udvalgte adresser på én gang.
Efter registrering af data fjernes de besøgte adresser fra listen.
Alle kampagnebesøg, hvor der konstateres rotter, håndteres som hidtil.
Løsning bruges på følgende måde:
- De besøgte adresser vælges ved at sætte flueben i feltet til venstre for adressen

- Klik herefter på knappen Besøgskort afleveret el. ingen rotter
- Herefter fremkommer nedenstående pop-up vindue, hvor resultatet kan vælges - her kan vælges mellem Ingen hjemme, besøgskort afleveret ellerHjemme, ingen rotter

- Felterne Dato og Initialer udfyldes automatisk, men kan selvfølgelig ændres
- Der kan skrives en bemærkning, som bliver gemt på alle de valgte besøg
- Ved klik på Gem gemmes registreringer, og de udførte besøg fjernes fra listen
Rottetilhold
Hvis der kan registreres rottetilhold på adressen, kan man vælge, at der automatisk bliver oprettet en anmeldelse for lokaliteten, ved at klikke OK. Hvis man ikke ønsker, at der oprettes en anmeldelse automatisk, klikkes på 'Annuller'.


Hvis man vælger at få oprettet en anmeldelse automatisk, kommer man direkte videre til Kvikbesøgvinduet, hvor man har mulighed for at udfylde oplysninger vedrørende besøget.

Efter tryk på Gem kan både den ny-oprettede anmeldelse, samt besøget findes i listerne på forsiden. I bemærkninger for både anmeldelsen og besøget gives oplysning om, at det er oprettet via et kampagnebesøg.
Ved nyt kampagne Kvikbesøg kopieres navn, telefonnr og mobilnr fra den seneste anmeldelse på adressen
Hvis der ikke findes en anmeldelse på adressen, sættes navn til navnet på rottefængeren, der er logget på web-løsningen.
Hvis der findes en anmeldelse på adressen, sættes navn til: <navn på rottefænger> + <(navn på anmelder fra den seneste anmeldelse på anmeldelse)>.
Hvis ejendommen har skiftet ejer siden sidste anmeldelse, kan data rettes manuelt.

Opsætning
Systemopsætning:
Under System Adm. | Opsætning | Systemopsætning | Fælles opsætning | Rotter i GeoEnviron kan man lave forskellige indstillinger som også gør sig gældende i webløsningen.
Anmeldelser
|
Angiv ja, hvis popupbillede med aktive anmeldelser skal fremvises i kviksøg. |
Anmeldelsers overskriftlinje i popupvindue
|
Overskriftslinje til popupbillede med aktive anmeldelser. |
Google Maps nøgle
|
Angiv en Google Maps nøgle. Nøglen anvendes til at vise Google Maps på web-løsninger. |
Koordinater
|
Angivelse af standard kortbladsid (U32 eller S34). |
Med E&M database
|
Angiv "no" hvis rottemodulet skal køre uden E&M database. |
Sagsnavn
|
Marker om alle ejendomsadresser kopieres til sagsnavn. Standardværdi er "no".
"yes": Ja, de kopieres
"no": Nej de kopieres ikke
|
Skæringsdato
|
Angiv hvor mange dage der skal lægges til dags dato og dermed angive skæringsdatoen.
(skæringsdato=dags dato + x-antal dage)
|
Valgfrit navn
|
Angiv ja, hvis navn, sted og telefon IKKE skal være krævet på anmeldelser. |
Ønsket besøgsdato og tidspunkt
|
Angiv ja, hvis rotteanmelder skal kunne angive ønsket besøgsdato og tidspunkt. |
Under System Adm. | Opsætning | Systemopsætning | Web | Parametre under Modul ROTTER i GeoEnviron kan man bla. redigere teksten i de mails der sendes ud automatisk, både fra anmeldelsesdelen og bekæmpelsesdelen.
Under System Adm. | Opsætning | Systemopsætning | Web | Vejledning under Modul ROTTER (kode 11) i GeoEnviron kan man indtaste "Information til anmelder".
MailFromAddress
|
01 |
Mail-adresse som modtagerne af mails ser i mailens frafelt. |
MailOfficerAddress
|
02 |
E-mail adresse som kopi af kvittering skal sendes til. Der kan angives et vilkårligt antal e-mail adresser ved at adskille de enkelte adresser med et komma. |
MailSubject_Receipt
|
03 |
Tekst som modtagerne af en kvittering ser i mailens emne-felt. UNDGÅ danske tegn som æ, ø og å! |
MailBody_Receipt
|
04 |
Tekst der udgør kvitteringen for en rotteanmeldelse. Teksten er en skabelon som indeholder en række bogmærker. Hvert bogmærke starter med ’#’ og slutter med ’;’. Umiddelbart før afsendelse af en kvittering, erstattes bogmærkerne af værdier for den givne anmeldelse. |
GoogleMapsKey_combat
|
05 |
Google Maps Key der svarer til det domæne som Rottebekæmpelses løsningen installeres under. |
ResetPrintIconEnabled
|
06 |
Angiv ja, hvis print ikonet skal resættes dagen efter seneste print
|
MailSewerDefectAddress
|
07 |
E-mail adresse som adviseringsmail i forbindelse med kloak defekt skal sendes til. Der kan angives et vilkårligt antal e-mail adresser ved at adskille de enkelte adresser med et komma.
|
MailSubject_SewerDefectReceipt
|
08 |
Tekst som modtagerne af en adviseringsmail i forbindelse med kloak defekt ser i mailens emne-felt. UNDGÅ danske tegn som æ, ø og å! |
MailBody_SewerDefectReceipt
|
09 |
Tekst der udgør adviseringsmailen i forbindelse med kloak defekt. Teksten er en skabelon som indeholder en række bogmærker. Hvert bogmærke starter med ’#’ og slutter med ’;’. Umiddelbart før afsendelse af en adviseringsmail, erstattes bogmærkerne af værdier for den givne advisering. |
ShowPlannedVisitsSplachEnabeled
|
10 |
Angiv ja, hvis der umiddelbart efter login skal vises et popup-vindue der viser "Dagens planlagte besøg". |
GoogleMapsKey_report
|
11 |
Google Maps Key der svarer til det domæne som Rotteanmeldelses løsningen installeres under. |
MapSizeProcent
|
12 |
Angiver hvor stor en procentdel af skærmen som kortet skal fylde. Værdien må ikke være større end 90 eller mindre end 20. Default værdien er 40. |
ResetPrintIconOnNewVisitEnabled |
13 |
Angiv ja, hvis print ikonet skal resættes hvis der til en anmeldelse tilknyttes et nyt besøg. |
DesiredVisitThreshold |
14 |
Det kan opsættes hvornår på dagen (timetal), det ikke længere skal være muligt at sætte ønsket besøgsdato til den efterfølgende dag. Hvis værdien eksempelvis sættes til 15 betyder det, at en anmelder der opretter en anmeldelse tirsdag efter kl. 15:00 tidligst kan sætte ønsket besøgsdato til torsdag. Default værdien er 23.
|
SendSewerDefectMail |
15 |
Angiv hvilke værdier af Kloak defekt der giver anledning til, at der sendes en Kloak defekt mail. Værdier: U="?", P="Ja, privat", O="Ja, offentlig", B="Ja, privat & offentlig". Eksempel: Hvis der skal sendes en mail når "Ja, privat" eller "Ja, offentlig", sættes værdien til PO. Hvis der aldrig skal sendes en Kloak defekt mail, sættes værdien til ALDRIG. Default er UPOB.
|
EmailRequired |
16 |
Angiv ja, hvis rotteanmelder skal angive e-mail adresse.
|
MailEnforceWantedAddress |
17 |
E-mail adresse som adviseringsmail i forbindelse med varsling om påbud ønskes skal sendes til. Der kan angives et vilkårligt antal e-mail adresser ved at adskille de enkelte adresser med et komma.
|
MailSubject_EnforceWantedReceipt |
18 |
Tekst som modtagerne af en adviseringsmail i forbindelse med varsling om påbud ønskes ser i mailens emne-felt. UNDGÅ danske tegn som æ, ø og å!
|
MailBody_EnforceWantedReceipt |
19 |
Tekst der udgør adviseringsmailen i forbindelse med varsling om påbud ønskes. Teksten er en skabelon som indeholder en række bogmærker. Hvert bogmærke starter med ’#’ og slutter med ’;’. Umiddelbart før afsendelse af en adviseringsmail, erstattes bogmærkerne af værdier for den givne advisering.
|
MailUrgentAddress |
20 |
E-mail adresse som adviseringsmail i forbindelse med akutte anmeldelser skal sendes til. Der kan angives et vilkårligt antal e-mail adresser ved at adskille de enkelte adresser med et komma.
|
Stamdata:
Under Stamdata | Rotter findes mulighed for at redigere i de forskellige kodelister.

Markering i tjekfeltet 'WEB default' for en kode angiver, at koden skal benyttes som standardværdi i web-løsningen Rotter.
Typer
|
Definerer de forskellige typer af hændelser (anmeldelser, besøg og håndhævelser) i forbindelse med rottebekæmpelse.

|
Lokalitetssteder
|
Definerer de koder, der anvendes på fanen Besøg, til at angive, hvor en evt. rotteforekomst er lokaliseret. Her kan du også afgøre, om en anmeldelse skal ses som akut eller ej.
Ifølge Rottebekendtgørelsen er dette tilfældet for anmeldelse af rotter indendørs i beboelser, på fødevarevirksomheder og indendørs i bygninger på tilsynspligtige ejendomme, hvor rotters tilstedeværelse udgør en særlig sundhedsmæssig risiko.

|
Undersøgelsestyper
|
Definerer de typer af undersøgelser, der kan angives under Undersøgelser.

|
Befængt
|
Definerer koder til angivelse af, om der konstateres rotteforekomst eller ej i forbindelse med et besøg.

|
Bekæmpningsmiddel
|
Definerer koder for de forskellige midler til rottebekæmpelse, der kan angives under Bekæmpelse. For hver gifttype kan desuden angives giftform.

|
Giftform
|
Definerer koder for forskellige former for gift, der anvendes til rottebekæmpelsen, og som kan anvendes til at koble på definitionen af bekæmpelsesmidler på den foregående stamdata fane.

|
Bekæmpelsesfirma
|
Definerer alle de firmaer, der enten anvendes til rottebekæmpelse eller som leverandør af rottebekæmpelsesmidler.

|
Web-login
|
Definerer alle de brugere (med brugernavn og kode), som skal kunne logge på web-løsningen Rotter. Ingen anden rettighedstildeling er nødvendig for disse brugere.

Web-login kan inaktiveres i GeoEnviron (fjern markering i Aktiv-feltet) i Stamdata -> Rotter -> Web-login.
Et web-login skal være aktivt for at man kan - logge på web-løsningen, - vælge det som Ansvarlig ved redigering af en anmeldelse, - vælge det som Ansvarlig ved tildeling af anmeldelser på startsiden (afkrydsning af anmeldelser i liste og efterfølgende klik på knappen 'Tildel til...').
|
BBR benyttelse
|
BBR-kodeliste for benyttelse af ejendomme. Det er hverken muligt at indsætte nye koder eller slette eksisterende koder på denne fane.

|
Fældetyper
|
Definerer alle de typer af fælder, der anvendes til rottebekæmpelse.

|
BBR zone
|
BBR-kodeliste for zoner for ejendomme. For hver kode angives en zone, der benyttes ved udtræk af data i standardrapporterne Indberetning, Statistik og Dispensationer.

|
Benyttelse
|
Definerer koder for benyttelse af ejendomme.

|
Distrikt
|
Definerer alle de distrikter, som ejendomme med rottebekæmpelse kan tilhøre.

|
Afløbsforhold
|
Definerer afløbsforhold for ejendomme.

|
Besøgstidspunkter
|
Definerer de ønskede besøgstidspunkter.

|
Årsag
|
Definerer mulige årsager til rottetilhold.

|
Kommentarer
0 kommentarer
Artiklen er lukket for kommentarer.