For at foretage en rotteanmeldelse skal du klikke dig ind på ”Rotteanmeldelse” via kommunens hjemmeside.
Først skal du finde den adresse, hvor du har set rotten. Ved at skrive de tre første tegn i adressen finder du en liste med den pågældende adresse.
Listen sorteres efter postnummer og herefter adresse.
Hvis du ikke kan finde din adresse i listen, kan du skrive din adresse (inkl. husnummer) og herefter vælge adressen fra listen.
Du kan også udpege den præcise lokalitet hvor rotten er set ved at klikke på "Udpeg på kort"-knappen, og herefter markere lokaliteten på selve kortet.
Hvis en borger opretter en ny anmeldelse på en adresse, hvor der er en eksisterende, uafsluttet anmeldelse får anmelderen nedenstående besked:
"Der findes allerede en aktiv anmeldelse på denne adresse! Hvis du ønsker at give en besked vedrørende denne anmeldelse, så ring venligst til kommunen."
Anmelderen forhindres dog ikke i at anmelde på ny
Hvem har set rotten?
Herefter skal du taste dine personlige oplysninger såsom navn, din relation til adressen, hvor du har set rotten og dit telefonnummer. Hvis du vil kontaktes inden rottefængeren kommer på besøg, kan du sætte flueben i "Vil gerne kontaktes før besøg".
Hvis du ikke har et fastnetnummer kan du skrive dit mobilnummer i begge felter.
Telefonnummer/mobilnummer gemmes i formatet xx xx xx xx uanset hvilket format anmelder har indtastet det i.
Hvis E-mail adresse er udfyldt, vil du modtage en kvitteringsmail når du har sendt din anmeldelse.
Det kan opsættes hvorvidt anmelder skal angive e-mail adresse eller ej.
E-mail er krævet i web-løsningen hvis opsætningsparameteren EmailRequired er angivet til 'ja'.
Parameteren sættes i Systemopsætning/Web/Parametre - modul Rotter, kode 16.
Denne fane kan kun vælges, når der er logget på GE som databaseadministrator.
Hvornår kan rottefængeren komme på besøg?
Ved at klikke på det lille kalendersymbol kan du vælge den dato, du ønsker at få besøg af rottefængeren, og herefter vælge et ønsket tidspunkt for besøget.
Man kan tidligst ønske at få besøg af rottefængeren den næstkommende hverdag.
I det nederste felt skal du skrive lidt mere detaljeret hvor du har observeret rotten. Eksempelvis hvor affaldscontaineren står, om der var flere rotter, om du har observeret rotter i flere tilfælde osv.
Når du har udfyldt alle oplysninger, afslutter du din anmeldelse ved at klikke på "Anmeld"-knappen nede i højre hjørne. Hvis du har udfyldt en emailadresse modtager du en kvittering indenfor få minutter.
Kommentarer
0 kommentarer
Artiklen er lukket for kommentarer.