Når der oprettes en ny lokalitet gøres det på følgende måde:
- Hav fokus i toppen af skærmbilledet og klik på knappen Indsæt (OBS: Tryk på AFBRYD-knappen først, hvis denne er synlig og skærmbilledet er i SØGETILSTAND)
- Udfyld alle de påkrævede felter markeret med stjerne
- Hvis Lok.Id er opsat, således at der kan dannes automatisk lokalitetsId skal man klikke på knappen med de 3 prikker. Hvis opsætningen er opsat uden automatisk tildeling af ID, indtastes manuelt.
Ved automatisk ID-tildeling og klik på knappen med de 3 prikker åbnes nedenstående skærmbillede og felterne skal nu udfyldes ved hjælp af kodelister og et autogenereret løbenummer.
Udfyld herefter alle påkrævede felter. Skriv starten af vejnavn i feltet Vejkode og klik på TAB - herefter fremkommer en delmængde af vejkodelisten.
Udfyld vejkode, husnr og eventuelt husbogstav og klik på tasten TAB - herefter vil adresse kopieres automatisk ned i feltet Adresse og postnummer ind i postnr-feltet, hvis det er tomt.
Klik herefter på knappen Gem, og lokaliteten er oprettet. Husk efterfølgende at udfylde sagsbehandlerfeltet (krav ifm. DMA-integrationen) samt påkrævede data på underfanen 'Virksomhed'.
Krav til opsætning:
Stamdata for postnumre, vejkoder, lokalitetstyper og lokalitets ID tildeling skal være oprettet.
Kommentarer
0 kommentarer
Artiklen er lukket for kommentarer.